29

باطن و ظاهر گروهک مجذوبان و بهائیت

باطن و ظاهر گروهک مجذوبان و بهائیت
خشونت گرایی در باطن و اخلاق مداری در ظاهر دومین وجه تشابه گروهک مجذوبان و بهائیت است.

یکی از مسائلی که معمولاً در مواجهه با صوفیه و بهائیت از زبان برخی افراد زودباور می‌شنویم مسأله اخلاق و مهرورزی در این دو فرقه است، مسأله ای که در پس پرده آن جز عوامفریبی و مظلوم نمایی چیز دیگری نیست.

حجت الاسلام عبدالقادرهمایون کارشناس برتر فرق و ادیان در گفتگو با خبرگزاری فرقه نیوز با تشریح مساله فوق گفت: در ابتدا لازم است به این نکته توجه شود که هر فردی با هر مذهبی می‌تواند بر مبنای سلایق و فرهنگ شخصی خود انسانی اخلاق محور و دارای محاسن رفتاری باشد و این سلایق می‌تواند برخاسته از فطرت پاک و اصیل وی باشد و یا زاییده تفکرات مذهبی وی، یا به دلیل  اغراض شخصی همچون نیاز به جلب توجه اطرافیان و حتی ریاکاری باشد.


با نگاهی اجمالی به کتاب مطالع الانوار از معتبرترین منابع تاریخی بهائیت و آنچه امروزه در عملکرد پیروان صوفیه وجود دارد بر هر صاحب عقل و خردی روشن می‌شود مسأله اخلاق در صوفیه و بهائیت صرفاً جنبه شعاری داشته و به‌ راحتی می‌توان گفت چیزی به نام  اخلاق  در این دو فرقه، فقط یک تاکتیک و روش در راستای همگرایی و جذب مسلمان‌ها و پیروان سایر ادیان به این فرقه های پوشالی است. البته عملکرد زشت سران بابی و بهایی منحصر به کتاب مطالع الأنوار نیست و در منابع مختلف بهائیان ، داستان آن شرارت‌ها وجود دارد و حتی در برخی از موارد همراه با ایجاد افتخار بوده است. مثلاً درباره یکی از فتنه‌هایی که از سوی آن‌ها در نزدیکی قائم‌شهر مازندران و در مکانی تحت عنوان قلعه شیخ طبرسی به وقوع پیوسته، میرزا جانی کاشی از بابیان برجسته در کتاب خود با نام نقطه الکاف، زوایای پنهانی از خوی غیر انسانی این فرقه را به صورت ناخواسته بیان و به این عمل بی‌شرمانه خود افتخار نیز می‌کند همانگونه که محمد ثلاث از فعالین گروهک مجذوبان در ابتدای دستگیری خود به جای اظهار ندامت و شرمساری ، قتل چندین مامور نیروی انتظامی را که حافظین صلح و امنیت برای جان و مال و ناموس مردم هستند برای خود افتخاری می دانست . 

میرزاجانی کاشی در صفحه 161 کتاب خود، داستان حمله به روستایی بی‌پناه در نزدیکی مقبره شیخ طبرسی را آورده و می‌نویسد «حضرات جمعی رفتند و در شب یورش برده ، ده را گرفتند و یک‌صد و سی نفر را به قتل رسانیدند تتمه فرار کردند. ده را نیز حضرات اصحاب حق  خراب کردند و آذوقه ایشان را جمعاً به قلعه بردند و یک تا از ایشان[ پیروان فرقه ] هم شهید نشد». پیروان بابیت و بهائیت به مردمی بی سلاح در یک روستایی حمله کرده و یکصد و سی نفر را در یک شب به قتل می رسانند و اعضای گروهک مجذوبان به مامورین بدون سلاحی که حافظ امنیت و صلح در جامعه هستند حمله می کنند و به صورت وحشیانه ده ها خانواده را داغدار از دست دادن عزیزانشان می نمایند و این همان خوی پشت پرده این فرقه هایی است که در ظاهر دم از اخلاق می زنند.  

حجت الاسلام همایون در ادامه افزود: جنایات گروهک مجذوبان در خیابان پاسداران یکی از ده ها آشوب و فتنه این فرقه در طول سالیان گذشته است که به دلیل ساماندهی آن در پایتخت ، موج خبری را به همراه داشت و حمله به نمازگزاران مسجد النبی (ص) در شهر بروجرد، ایجاد مزاحمت های خیابانی و ایجاد زمینه و تدارک برای یک حمله گسترده در نزدیکی حرم حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها ، حوادث کوار ، ششده و فسا نمونه هایی دیگر از خشونت گرایی در بین صوفیان است و با مطالعاتی اندک و رصد میدانی، اقداماتی را ازسوی سران بابیه ، بهائیت و مدعیان درویشی و تصوف شاهد خواهیم بود که در طول تاریخ معاصر از امثال داعش، شبیه آن‌ها را دیده ایم. وی با بیان این نکته که چگونه صوفیانی که روی تکفیری‌ها را در قتل و خونریزی و جنایت سفید کرده اند می‌توانند دم از اخلاق بزنند، تصریح کرد: به‌ راحتی می‌توان گفت برای افرادی که دارای علم و روحیه تحقیق هستند گمان اخلاق مداری در صوفیه و بهائیت مضحکه‌ای بیش نیست و آنچه ذکر شد نمی از یم جنایات این دو فرقه به شمار می‌رود.

یکی از مسائلی که معمولاً در مواجهه با صوفیه و بهائیت از زبان برخی افراد زودباور می‌شنویم مسأله اخلاق و مهرورزی در این دو فرقه است، مسأله ای که در پس پرده آن جز عوامفریبی و مظلوم نمایی چیز دیگری نیست . 

تعداد امتیازات: (0) Article Rating
تعداد مشاهده خبر: (303)
کد خبر: 6054
  • باطن و ظاهر گروهک مجذوبان و بهائیت

RSS comment feed نظرات ارسال شده

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

ارسال نظر جدید

تنها کاربران ثبت نام کرده مجاز به ارسال نظر می باشند.
اين ماه: 69784                              ديروز: 2512                              امروز: 2037

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت برای تبیان خراسان جنوبی (سال 2018) محفوظ می باشد.